Vasketjenester - Utvask - for privat og bedriftsmarkedet
Grundig utvask av leilighet, hus eller bedriftslokaler er meget viktig å få utført for å ha en så smidig flytteprosess som mulig. Lokalet eller leiligheten skal overleveres rent og pent til neste beboer eller bedrift. Om utvasken ikke blir gjort grundig nok kan det resultere i at utleier trekker penger fra depositum eller at du må betale for ekstra renhold etter utflytting.
Å gjøre en omfattende utvask er ikke fort gjort. Det er ulike grader på hvor skitten en leilighet eller et lokale kan være, men i hovedsak så er en renholder mest egnet til å vurdere dette og utføre utvasken.
Uansett hvor skittent det er i lokalet eller leiligheten så er det alltid lurt å bestille en omfattende utvask. Ved utvask skal alle overflater vaskes. Dette betyr tak, vinduer, vegger, gulv, lister og skap. Våre renholdere er erfarne og rutinerte innen renhold. Vi tilbyr profesjonelle vasketjenester.
Gjøre det selv?
Om lokalet eller leiligheten ikke er så skittent så er det selvfølgelig mulig å gjøre denne jobben selv, men oftest er det mer skittent enn man antar. Da er det mye mer effektivt å benytte våre tjenester innen renhold. Gjennom å opprette en avtale om rutinemessig renhold slipper du å tenke på renhold ettersom vi utfører dette for deg. Vi skreddersyr avtaler for ditt hjem og din tid.
Prising av oppdrag
Vi baserer våre priser på på hvor mange timer våre renholdere må bruke for å få jobben gjort. Antall timer jobben vil ta bestemmes ut fra en rekke faktorer, dette kan vi enten estimere gjennom befaring eller informasjon du gir oss ved bestilling av oppdraget.
Faktorer som er med på å bestemme vaskehjelp pris:
Størrelse på leilighet/lokale:
Hvor mange kvadratmeter leiligheten eller lokalet er bestemmer i størst grad hvor lang tid det vil ta å vaske. Hvor mange bad og kjøkken er også relevant ettersom disse rommene krever mer enn andre.
Hvor omfattende renhold som skal utføres:
Skal det utføres utvask er det oftest en mer omfattende jobb ettersom alle overflater skal vaskes og lokalet skal rengjøres så grundig som overhodet mulig. Ved regelmessig renhold kan vi prise etter hvor lang tid det tar å rengjøre leiligheten etter befaring. Ved omfattende oppdrag sender vi ofte to renholdere for å utføre jobben mer effektivt.
Bortkjøring av avfall:
Er det mye søppel og skrot som skal fjernes ved utvask vil dette påvirke prisen. Vi kjører søppel og avfall til nærmeste gjenvinningsstasjon.
En totalleverandør innen flytting og utvask.
Vi tar deg fra A til Å gjennom hele flytteprosessen og kan bistå med alt rundt flyttingen. Om du velger oss til å flytte ditt flyttelass og vaske ut leilighet, hus eller bedriftslokale vil du ha en trygg partner å forholde deg til gjennom hele prosessen.
Ta kontakt med oss gjennom vårt kontaktskjema og få oss til å gjøre utvasken for deg.
Regler for utvask
I følge husleieloven er det en rekke regler som skal følges ved utvask av hus/leilighet:
Leiligheten må være ryddet, vasket og i god stand når den overlates til neste leietaker.
Leietaker er ansvarlig for å levere leiligheten tilbake i samme stand som den var i ved overlevering, med unntak av normal slitasje og elde.
Det er utleier og leietaker sitt ansvar å påpeke, om leiligheten ikke samsvarer med det som er avtalt. Hvis dette ikke gjøres, kan kravet om kompensasjon for kostnader ved vask og rydding gå tapt. Dette gjelder ved overlevering og tilbakelevering.